Prześcignięcie konkurencji w internecie i polepszenie swojej pozycji w wynikach wyszukiwarki Google to wyzwanie. Pozycjonowanie szerokie wydaje się być prawdziwym must have dla wszystkich tych, którzy chcą poszerzyć swoje zasięgi, a nie są w stanie na chwilę obecną uzyskać lepszych wyników na ogólne, najbardziej popularne hasła. Przekonaj się z niniejszej treści, dlaczego pozycjonowanie na długi ogon to gwarancja sukcesu i efektów, które są szybko dostrzegalne.
Postaw na konkrety i dopowiedzenia
Pozycjonowanie long tail to nic innego jak wyjście naprzeciw wszystkim tym potencjalnym klientom, którzy wiedzą czego szukają. Jest to zatem strategia dopasowana indywidualnie do potrzeb właścicieli danych sklepów internetowych i witryn, a jeszcze konkretniej do poszczególnych produktów oraz ofert, które oni oferują. Specjalnie wyselekcjonowane frazy nie są zatem ogólne, a bardzo szczegółowe, przez co składają się nieraz z więcej niż 5 słów. Są one zatem odzwierciedleniem tego, co coraz częściej wpisują w wyszukiwarkę świadomi w pełni klienci, nastawieni na dokonanie konkretnego zakupu. Zamiast szukać np. ‘spodnie’ wpiszą oni ‘spodnie jeansowe z wysokim stanem z dziurami’. Pozycjonowanie długi ogon skupia się właśnie na takich frazach.
Dlaczego się to opłaca
Daremna jest w wielu przypadkach walka o pierwsze miejsce w top 10 na ogólną frazę, zarezerwowaną przez duże marki. Pozycjonowanie szerokie jest tutaj znacznie bardziej bezpieczne. Osoby, które się na nie zdecydują, nie będą tracić czasu i sił na walkę z wiatrakami. Frazy z długiego ogona nie mają często dużej konkurencji, dzięki czemu łatwiej i szybciej można się z nimi znaleźć w top 10. Dzięki temu, że są konkretne, klient, który je zauważy, wchodzi na daną witrynę z chęcią zakupienia czegoś. Dlatego właśnie pozycjonowanie szerokie to prawdziwy hit i nie powinno się o nim zapominać.