Dlaczego pozycjonowanie szerokie to prawdziwy hit, jeżeli chodzi o wzrost widoczności w sieci oraz pozycji w wynikach wyszukiwarki Google? Jak dzięki frazom z długiego ogona można dotrzeć do większego grona potencjalnych klientów, którzy doskonale wiedzą czego chcą? I w końcu – dlaczego nie warto upierać się przy najpopularniejszych, ogólnych hasłach, o które tak wszyscy zabiegają? Dowiedz się tego z niniejszej treści i postaw na tak zwane pozycjonowanie na długi ogon.
Wzrastająca świadomość klientów
Pozycjonowanie szerokie to strategia, która dobierana jest pod konkretne witryny oraz znajdujące się na nich produkty, czy też oferty. Wychodzi ona naprzeciw świadomym klientom, którzy nie chcą marnować swojego czasu na poszukiwania, dlatego też wpisują doprecyzowane hasła, mogące składać się nawet z więcej niż 5 słów. To właśnie na nich skupia się pozycjonowanie long tail. Nie tylko frazy te trafiają do szerszego grona klientów, ale i zauważenie ich w sieci wiąże się z większym prawdopodobieństwem uzyskania pożądanej konwersji.
Postaw na trwałe efekty
Wszystkie działania nastawione na pozycjonowanie szerokie wiążą się z długotrwałym, wymagającym pełnego zaangażowania procesem. Ciągła rozbudowa, opierająca się na poszerzaniu bazy wyselekcjonowanych fraz, przynosi jednak zamierzone efekty, zauważalne w małym przedziale czasowym. Pozycjonowanie long tail to również mniejsza konkurencja, w porównaniu do fraz ogólnych. Jest to więc rozwiązanie idealne dla stron, które dopiero zaczynają swoją działalność, jak i dla tych, którzy chcą dotrzeć ze swoimi produktami i usługami do nowej grupy klientów.