Tendencje użytkowników wyszukiwarki Google z czasem się zmieniają, czego odpowiedzią jest pozycjonowanie szerokie, na tak zwany długi ogon. Patrząc na to, jak rozwija się marketing internetowy, nie należy w dzisiejszych czasach skupiać się tylko na frazach ogólnych – tych najbardziej popularnych. Aby dotrzeć do większego grona odbiorców, przy zwiększeniu jednocześnie trafności konkretnych wyników wyszukiwań, należy postawić na wcześniej już wspomniane pozycjonowanie long tail. Czym się ono odznacza i dlaczego jest tak ważne, kiedy chce się być wyżej w wynikach wyszukiwarki Google? Tego dowiesz się z poniższej treści.
O co chodzi z pozycjonowaniem szerokim
Ogólne frazy, specjalnie wyselekcjonowane hasła, odsyłające na konkretną podstronę, już nie wystarczą. Pozycjonowanie szerokie otwiera się na użytkowników, którzy korzystając z Google doskonale wiedzą czego chcą. Wpisują oni w wyszukiwarkę bardzo precyzyjne hasła, chcąc zaoszczędzić swój czas na poszukiwaniach. Takie frazy składać mogą się nawet z pięciu albo i więcej wyrazów. Dobrze wyselekcjonowane i dobrane do konkretnej oferty z pewnością wpłyną pozytywnie na wyniki w wyszukiwarce Google, zwiększając tym samym konwersję na stronie.
Gdzie umieszczać takie frazy
Pozycjonowanie na długi ogon to sprawdzony sposób, na który decyduje się coraz więcej dużych, jak i mniejszych działalności. Specjalnie wybrane i wyselekcjonowane hasła umieszcza się w wartościowych oraz przydatnych dla potencjalnych klientów treściach. Mogą to być zatem opisy produktów, czy też kategorii. Pozycjonowanie szerokie to najlepsze rozwiązanie dla właścicieli niewielkich stron, którzy dopiero rozpoczęli działalność w sieci. Nie ma czasami sensu upierać się przy ogólnych frazach i walczyć o nie z konkurencyjnymi witrynami, kiedy możliwe jest bardziej skuteczne pozycjonowanie na długi ogon.